art is a way of survival

June 09, 2013

Måske har I set citatet før, Zara havde nemlig en t-shirt med det på (som jeg desværre ikke ejer).
Jeg tænkte lidt tilbage på mine tidligere indlæg, og synes jeg har ravet ret meget om bøger (især The Fault in Our Stars (sorrynotsorry)) og musik. Jeg ved ikke om jeg har nævnt det tidligere, men noget andet jeg elsker, er kunst. Jeg elsker, elsker kunstudstillinger, men kommer ret sjældent derhen, eftersom der ingen der gider at gå med mig.

Jeg er ikke sikker på, om jeg foretrækker maleri over fotografi, begge er lige fascinerende. Selv bryder jeg mig ikke så meget om moderne kunst, i hvert fald ikke den slags hvor man tegner en streg på et hvidt lærred og får det hængt op på et museum.
Yoko Ono er helt klart en af de mest inspirerende og interressante personligheder derude.
Vincent Van Gogh er uden tvivl min yndlings maler, og jeg elsker alt ved Van Gogh museet i Holland. Det her billede er i hvert fald mit yndlings, og jeg har også en kop med det fra museumsshoppen. Især fordi der er en sjov historie bag.
Jeg elsker surrealisme og jeg elsker René Magritte. Han er nok mest kendt for sit værk"C'est ne pas une pipe", så jeg har valgt et andet.
Jaja, Persistence of Memory er hans mest kendte værk, men det er altså mit yndlings! Salvador Dali er nok den sjoveste af dem jeg lige har vist, og hans malerier er da også meget... specielle. Jeg har faktisk et "smeltende" ur i mit værelse, det hænger på en hylde.
Jeg håber det ikke var alt for kedeligt. Nu vil jeg så gå og få min mor overtalt til at tage mig med til Lousiana.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...